Inloggen
Inloggen

Raamsdonksveer

Sr. Purchaser a.i. – Raamsdonksveer

Organisatie

Wereldwijd is onze opdrachtgever een betrouwbare partner voor ontwerp, productie, levering en installatie van volledig geïntegreerde logistieke systemen voor material handling en productdistributie. Vele vooraanstaande producenten van “Fast Moving Consumer Goods” (FMCG) maken gebruik van onze systemen, met name producenten in de levensmiddelen- en drankindustrie en hun distributeurs. De prestaties van de organisatie voldoen aan de verwachtingen van onze klanten en garanderen de continuïteit van hun bedrijfsactiviteiten.

Op basis van de logistieke behoeften van onze klanten vinden wij doeltreffende oplossingen op het gebied van transport, material handling, palletiseren en magazijninterfaces. Wij bieden een turn-key oplossing die in huis ontworpen en geproduceerd wordt en waarin ook machines van derden opgenomen kunnen worden. Op deze wijze bieden wij onze klanten een op maat gesneden totaaloplossing.

Functie

De Sr. Purchaser koopt functies derden in ten behoeve van de projecten onder de meest optimale
levervoorwaarden, specificeert de inkoopbehoefte, selecteert de leveranciers, contracteert en
bewaakt het inkoopproces, nazorg.

Plaats in de organisatie
De Sr. Purchaser rapporteert aan de directeur Operations.
Belangrijkste werkzaamheden
– Adviserend aan Offerteteams/Sectorteams ten aanzien van vaststellen inkoopbehoefte functies
derden
– Adviserend ten aanzien van leveranciersselectie functies derden
– Opstellen en afsluiten raamovereenkomsten A-leveranciers
– Het onderhouden van de leveranciersrelatie
– Inkopen functies derden conform de meest optimale levervoorwaarden o.a.:
o robots
o pallet wikkelaars en omsnoeringsmachines
o verpakking- en kartonnagemachines
o brand- en snelloop deuren
o hekwerken
o bordessen
– het analyseren en evalueren van levervoorwaarden/leveranciersrelaties
– naar aanleiding van evaluaties opstellen van verbeteracties en deze navolgen

Functie eisen

Omschrijving per kenmerk
Kennis
Is vereist van de/het
– Inkoopmethodieken
– De leveranciersmarkt
– Contracten en contractmanagement
– Procedures, richtlijnen en werkwijzen CSi
– Productkennis ; producten, machines, robotica en logistieke systemen
– Onderhandelingstechnieken
– Baan (inkoopmodule)
– Leveranciers audits.

Samengesteldheid/bevoegdheden
Het aangaan en onderhouden van relaties met A-leveranciers;
Het vaststellen van afspraken over de levervoorwaarden in onderhandelingen met leveranciers
binnen de kaders die manager Inkoop aangeeft;
Het afwijzen van leveranciers op basis van door manager Inkoop opgestelde criteria;
Verantwoordelijkheid
Heeft gedelegeerde verantwoordelijkheid voor de inkoop van een productgroep, voor leveranciers of
voor organisatieonderdelen. Handelt vanuit de gegeven doelstellingen en legt verantwoording af aan
de inkoopmanager.Als senior medewerker wordt een bijdrage geleverd aan beleidsontwikkeling en
beleidsondersteuning op het eigen specialistische gebeid.

Communicatie
Vindt plaats bij/met:
Intern: Manager Inkoop, Projectmanagers (projectteam), System Sales Engineers (offerteteam),
teamleiders, Material Control, LS
Extern: Leveranciers
Uitdrukkingsvaardigheid in vreemde talen
De Duitse en Engelse taal zijn vereist bij de/het:
Opstellen en afsluiten van raamovereenkomsten en contacten met leveranciers

Opleidings- en ervaringseisen
Een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in de techniek (Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek of
vergelijkbaar) aangevuld met een afgeronde Nevi 2 opleiding.
Minimaal 4 jaar werkervaring in een tactisch/strategische inkoopfunctie

Benodigde Competenties
Kwaliteitsbewustzijn
Organisatiebewustzijn
Integriteit
Commerciële gerichtheid
Klant- en servicegerichtheid
Onderhandelen
Ondernemerschap
Resultaatgericht
Contactuele vaardigheden
Netwerken
Overtuigingskracht
Samenwerken

Aanbod

Interim periode van circa 4-6mnd via Procureon.

Inlichtingen

Carel Verspaget
+31 (0)40 2484228

Sollicitatie

Carel Verspaget
+31 (0)40 2484228