Regio Helmond

(Project) Buyer a.i. (6 mnd) – Regio Helmond

Introductie

Voor onze opdrachtgever, actief in het ontwikkelen en bouwen van klantspecifieke, industriële apparatuur met name voor klanten actief in de food-industrie, zijn wij op zoek naar een interim inkoper die de ervaring heeft om zelfstandig een breed takenpakket op zich te nemen en kan schakelen van operationeel tot strategisch niveau.

Organisatie

Deze business unit is onderdeel van een beursgenoteerde organisatie en is werkzaam vanuit een locatie waar tevens een aanverwante BU van de moedermaatschappij is gevestigd. Zij zijn recent verhuisd naar deze divisie vanwege groter raakvlak, dat mede kijkend naar het verder inrichten van de supply base, goede voordelen kan hebben. Op dit moment werkt een projectteam nog aan de laatste stappen van het integratie proces.

Omdat de inkooptaken voorheen elders in de organisatie weg gelegd waren, en deze BU dit nu zelfstandig gaat oppakken, is er behoefte aan een interim inkoper die hen hierin kan ondersteunen zodat de inkoopwerkzaamheden benodigd voor de aankomende projecten/machines goed doorlopen en hen tevens kan helpen bij het verder op poten zetten van de inkoopfunctie.

Functie

Opdracht omschrijving:
Als Project Buyer a.i. wordt het volgende van je verwacht;
– Per direct ondersteunen bij de inkoop activiteiten voor lopende en nieuwe machines en service projecten en het verder opvolgen van de statussen.
– Deelnemen aan de reguliere project meetings, kick-offs etc.
– Opzetten/uitvoeren van strategische inkoopbeleid voor de BU voor regio EMEA binnen de gestelde kaders van de moederorganisatie en in samenwerking met de andere BU in deze divisie voor synergie in processen, supply base, etc.
– Proces optimalisatie in de samenwerking met de externe logistieke dienstverlener (warehousing)
– Proces optimalisatie in de samenwerking met de interne shipping afdeling
– Adviseren op gebied van de toekomstige invulling van de Purchasing rol.

Functie eisen

Kwalificaties:
– Zeer gedegen kennis en ervaring van SAP (SCM)
– Ervaring met technische inkopen, kunnen lezen van tekeningen etc.
– Ervaring met het doorvoeren van procesverbeteringen m.b.t. Supply Chain activiteiten.
– Ervaring met het werken in een internationale operationele matrix organisatie.
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Aanbod

Het betreft een interimproject van naar verwachting 6 maanden, middels detachering via Procureon.
Voor meer informatie over de functie, organisatie en voorwaarden, neem vooral contact met ons op.

Inlichtingen

Donja Dubbelaar
+31 (0) 40 2484228

Sollicitatie

Donja Dubbelaar
+31 (0) 40 2484228
× Heeft u nog vragen?