Regio Eindhoven

Order Management Specialist – Regio Eindhoven

Introductie

Wij zijn op zoek naar een ervaren, communicatief vaardige, order management specialist voor onze high-tech opdrachtgever in Eindhoven.
Heb jij ervaring met het coördineren en managen van orders voor complexe, kapitaalintensieve apparatuur en beschrijven anderen jou als assertief, communicatief sterk, accuraat, met oog voor detail en in staat om ten alle tijde overzicht te hebben en bewaren? Dan zoeken wij jou!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationaal ontwikkel- en productiebedrijf in de high-tech industrie en is wereldleider in het produceren van apparatuur en overige hulpmiddelen, om onderzoek in de wetenschap te versnellen, complexe analytische uitdagingen op te lossen, de diagnostiek te verbeteren en de productiviteit te verhogen.

Functie

Als Order management specialist maak je deel uit van een team van 8 Configuration & Order fulfilment / Shipping specialisten, ieder met een eigen taakgebied, rapporterend aan de supervisor Order Desk & Shipping. Deze rapporteert binnen Operations aan de Supervisor Logistics.

De organisatie ontwikkelt, bouwt en herstelt zeer configureerbare, hoogwaardige apparatuur die bij een laag volume worden geproduceerd. Deze apparaten worden klantspecifiek gebouwd en het kan wel tot een jaar duren voordat ze zijn afgebouwd, getest en verzonden. JIj bent verantwoordelijk voor Configuratie en Order Fulfillment voor deze apparaten en begeleidt de orders van A tot Z.

In deze functie moet je beschikken over sterke communicatieve vaardigheden (mondeling / schriftelijk) op alle niveaus, omdat je de schakel bent tussen Sales & Service organisatie en Productie. Je hebt contact met meerdere stakeholders, interne klanten, productie, MPS & productieplanning, inkoop, finance, product-marketing managers, account managers, sales en service-activiteiten en senior management.

Taken en verantwoordelijkheden;
-Configuratie Acceptatie:
technische validatie en het in kaart brengen van orders voor complete systemen, orderverwerking, het bouwen van planningen en orderbevestiging. De apparaten worden klantspecifiek gebouwd en kunnen tot een jaar duren voordat ze worden gebouwd, getest en verzonden.

-Configuration Progress tracking & Change management:
controleer bevestigde orders samen met een uitgebreid operationeel team, met het oog op het garanderen van de levering per toegezegde scheepsdatum en leveringsvoorwaarden en/of het beperken van problemen die een impact hebben op de toezegging en/of de omzeterkenning.

-Verzendingsvoorbereiding:
start het verzendingsvoorbereidingsproces en coördineer met het magazijn en de verzendingsgroep voor een tijdige verzending van de bestellingen van de klant.

-Post-delivery:
eerste aanspreekpunt voor het mitigeren van installatieproblemen bij de klant (MOA’s, DOA’s, etc.). Deze leidt je vervolgens door naar de betreffende collega’s die de issues oplossen.

-1e aanspreekpunt voor alle SSD-regio’s voor diverse vraagstukken met betrekking tot Configuratie en Order Fulfillment in een breed concept.

-Verbeteringen: Verantwoordelijk voor het initiëren en ondersteunen van Continue verbetering.

Functie eisen

Het betreft een fulltime positie in een organisatie waarin intern nog relatief veel communicatie in het Nederlands verloopt, beheersing van zowel Engels als Nederlands zijn daarom erg belangrijk.
De succesvolle kandidaat beschikt daarnaast over de volgende combinatie van opleiding en ervaring:
– HBO in supply chain management / Logistiek/ Bedrijfskundige richting/ Engineering , of concrete werkervaring die de nodige vaardigheden aantoont.
– Minstens 5-7 jaar ervaring binnen equipment manufacturing en kennis van complexe productie/logistieke processen in een hoogtechnologische omgeving
– Ervaring vanuit grote bedrijven/multinationals i.v.m. snel begrip van context, processen, stakeholders.
– Goede tot geavanceerde Microsoft Office-vaardigheden en ervaring met ERP-systemen en/of CRM (bijv Microsoft Dynamics)
– Ervaring met configuratie- management binnen een hoogtechnologische organisatie. Wanneer veranderingen plaatsvinden rond orders, weet jij passende maatregelen te nemen ten aanzien van alle belanghebbenden.
– Kennis van Supply Chain processen

Persoonlijke vaardigheden;
– Sterk in klantencontact, klantgericht werken
– Uitstekende communicatieve vaardigheden (NL en ENG)
– Zelfverzekerd, in staat om mensen te overtuigen, ook als het gaat om gespecialiseerde inhoudsdeskundigen
– Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden, prettig kunnen werken met mensen met verschillende achtergronden, culturen en op verschillende hiërarchische niveaus
– Teamspeler, sterk analytisch vermogen en een proactieve initiërende houding
– Verandermanagement competenties, resultaat gedreven
– Goed in staat tot plannen en de juiste prioriteiten te stellen
– Nauwkeurig, flexibele houding, besluitvaardig, technische achtergrond / expertise heeft de voorkeur

Aanbod

Het betreft een start op basis van detachering via Procureon, waarbij na 6 maanden overname plaats zal vinden op een contract bij onze opdrachtgever zelf.
Wij bieden naast een prettige werkplek in een mooi internationaal bedrijf met volop doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden, een aantrekkelijk salaris en goede secundaire voorwaarden. Meer informatie geven we je graag in een persoonlijk gesprek!

Inlichtingen

Danny Renders
+31 (0) 40 2484228 / 06-46003090

Sollicitatie

Danny Renders
+31 (0) 40 2484228 / 06-46003090
× Heeft u nog vragen?