Regio Eindhoven

Order Management Specialist – Regio Eindhoven

Introductie

Wij zijn op zoek naar een ervaren, communicatief vaardige, order management specialist voor onze high-tech opdrachtgever in Eindhoven.
Heb jij ervaring met het coördineren en managen van orders en retourprocessen, en beschrijven anderen jou als assertief, communicatief sterk, accuraat, met oog voor detail en in staat om ten alle tijde overzicht te hebben en bewaren? Dan zoeken wij jou!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationaal ontwikkel- en productiebedrijf actief in de high-tech industrie en bouwt complexe, kapitaalintensieve, klantspecifieke apparatuur voor klanten wereldwijd.

Functie

Als Order management specialist maak je deel uit van een team van 8 Configuration & Order fulfilment / Shipping specialisten, ieder met een eigen taakgebied, rapporterend aan de supervisor Order Desk & Shipping. Deze rapporteert binnen Operations aan de Supervisor Logistics.

De organisatie ontwikkelt, bouwt en herstelt zeer configureerbare, hoogwaardige , kapitaalintensieve apparatuur die in een laag volume wordt geproduceerd. Deze apparaten worden klantspecifiek gebouwd en het kan wel tot een jaar duren voordat ze zijn afgebouwd, getest en verzonden.
Jij bent verantwoordelijk voor de orderverwerking van Install Part Requests (IPR) tijdens de installatie van de machine bij de klant.
Tijdens de installatie kunnen onderdelen ontbreken of defect zijn (DOA/MOA). Je bent verantwoordelijk voor het logistieke gedeelte van dit IPR proces. Je hebt te maken met meerdere stakeholders zoals interne Engineering, Field service engineer, Procurement, Warehouse afdeling, Service Logistiek en Finance. Het doel is om het gevraagde onderdeel binnen SLA aan het veld te leveren. Meerdere requests staan tegelijkertijd open met elk een andere status. Om controle te houden is een helikopterview handig.

Je bent ook verantwoordelijk voor het verwerken van wereldwijde retouren (RMA’s = Return Material Authorization) en controle van de RMA voorraad. Belangrijkste verantwoordelijkheden: zorg ervoor dat defecte onderdelen op tijd retour komen naar de fabriek. Verwerken van goederenontvangst en coördineren van interne afhandeling na de retourzending.

Taken en verantwoordelijkheden;
-IPR retour acceptatie + afwikkeling: Bepalen of defect onderdeel moet worden geretourneerd naar fabrieksvoorraad en correct afhandelen in het ERP.
-IPR Zending voorbereiding: Initieer verzendvoorbereidingsproces en coördineer met magazijn, trade compliance en verzendteam voor tijdige verzending van IPR order.
-RMA voorraadcontrole: Uitvoeren maandelijkse voorraadtelling.
-Openen van RMA’s: Zorg ervoor dat defecte onderdelen op tijd worden teruggestuurd naar de fabriek
-Interne defectverwerking: Zorg ervoor dat de goederen op voorraad zijn op RMA locatie binnen SLA grenzen. En na ontvangst verwerkt naar de juiste afdeling.
-1e aanspreekpunt bij Eindhoven OPS: voor alle retouren naar PD voorraad, logistiek onderdeel van IPR proces.
-Verbeteringen: Verantwoordelijk voor het initiëren en ondersteunen van Continuous improvement
-Rapportage: tweewekelijks overleg met supervisor over de status van de RMA’s en IPR’s

Functie eisen

Het betreft een fulltime positie in een organisatie waarin intern nog relatief veel communicatie in het Nederlands verloopt, beheersing van zowel Engels als Nederlands zijn daarom erg belangrijk.
De succesvolle kandidaat beschikt daarnaast over de volgende combinatie van opleiding en ervaring:
– HBO in supply chain management / Logistiek/ Bedrijfskundige richting/ Engineering , of concrete werkervaring die de nodige vaardigheden aantoont.
– Minstens 5-7 jaar ervaring binnen equipment manufacturing en kennis van complexe productie/logistieke processen in een hoogtechnologische omgeving
– Ervaring vanuit grote bedrijven/multinationals i.v.m. snel begrip van context, processen, stakeholders.
– Goede tot geavanceerde Microsoft Office-vaardigheden en ervaring met ERP-systemen en/of CRM (bijv Microsoft Dynamics)
– Bij voorkeur kennis van Douane en Warehousing
– Goed begrip van hoe een supply chain werkt.
– Ervaring met het werken binnen een Multi-National Company

Persoonlijke vaardigheden;
– Sterk in klantencontact, klantgericht werken
– Uitstekende communicatieve vaardigheden (NL en ENG)
– Zelfverzekerd, in staat om mensen te overtuigen, ook als het gaat om gespecialiseerde inhoudsdeskundigen
– Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden, prettig kunnen werken met mensen met verschillende achtergronden, culturen en op verschillende hiërarchische niveaus
– Teamspeler, sterk analytisch vermogen en een proactieve initiërende houding
– Verandermanagement competenties, resultaat gedreven
– Goed in staat tot plannen en de juiste prioriteiten te stellen
– Nauwkeurig, flexibele houding, besluitvaardig, technische achtergrond / expertise is handig

Aanbod

Het betreft een start op basis van detachering via Procureon, waarbij na 6 maanden overname plaats zal vinden op een contract bij onze opdrachtgever zelf.
Wij bieden naast een prettige werkplek in een mooi internationaal bedrijf met volop doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden, een aantrekkelijk salaris en goede secundaire voorwaarden. Meer informatie geven we je graag in een persoonlijk gesprek!

Inlichtingen

Donja Dubbelaar
+31 (0) 40 2484228 / 06-46003090

Sollicitatie

Danny Renders
+31 (0) 40 2484228 / 06-46003090
× Heeft u nog vragen?