Son en Breugel

Manager Inkoop – Son en Breugel

Introductie

Ben jij toe aan een tweede of derde stap in je inkoop carrière en ambieer je een leidinggevende positie? Dit betreft een rol bij een toonaangevende organisatie met circa 80 fte waarbij je een inkoopteam aan kunt sturen van 5fte.

Organisatie

Samengesteldheid/Bevoegdheden
Vormt visie en advies over inkoopstrategie- en beleid. Bepaalt, in overleg met leidinggevende, de contractbasis en de inkoopprocedure. Gewerkt wordt aan de hand van technische specificaties, aangeleverd door de aanvrager. Beoordeelt en selecteert leveranciers ten aanzien van productiemogelijkheden, prijs, kwaliteit en levertijd. Het aangaan of beëindigen van een duurzame samenwerking met strategische leveranciers e/o uitbesteedadressen vindt enkel plaats met instemming van de Quality Engineer en akkoord van de directe leidinggevende. Plaatst offerte aanvragen, onderhandelt en sluit (toeleverings)contracten en overlegt naar eigen inzicht hierover met leidinggevende.Bepaalt inkoopprijs van incourant materiaal. Stelt prioriteiten en treft maatregelen om de voortgang te bevorderen. Heeft een procuratie van maximaal Euro 50.000,-. Regelt personele aangelegenheden en doet verbetervoorstellen.

Verantwoordelijkheid
Is verantwoordelijk voor:
• (Mede) opstellen en uitvoeren van het inkoopbeleid.
• Een actueel en betrouwbaar leveranciersaanbod met duidelijke afspraken.
• Marktverkenning- en analyse
• Contractspecificaties
• Adequaat voorraadbeheer.
• Tijdig en volledig informeren over voortgang werkzaamheden en afwijkingen aan leidinggevende.
• Efficiente en effectieve workflow op de afdeling en in samenwerking met interne organisatie.
• Juiste voorbereiding en uitvoering van de contracten.
• Volgen van de inkoopprocedures.
• Toezien op naleving van de voorschriften.
• Een optimale planning van werkzaamheden en personeelscapaciteit.
• Inzetbaarheid en ontwikkeling personeel.
• Kostenbeheersing.
• Een goede werksfeer.
• Het faciliteren van een veilige en milieubewuste operationele werkomgeving, passend binnen de afdeling (ISO 14001).

Functie

Voorbereiding:
• Mede bepalen van de strategie met betrekking tot het inkoopproces en dit bespreken met de leidinggevende.
• Volgen van marktontwikkelingen ten aanzien van verkrijgbaarheid en prijsontwikkeling van grondstoffen, leveranciersmarkt etc..
• Bezoeken van binnen- en buitenlandse (potentiele) leveranciers om vervolgens te beoordelen of zij aansluiten bij het inkoopbeleid van de organisatie. Op basis hiervan selecteren van leveranciers en bepalen aantal leveranciers conform strategisch belang.
• Evalueren en verbeteren van inkoopprocessen en –procedures.

Uitvoering:
• Onderhandelen en afsluiten van contracten met leveranciers.
• Het uitsturen van forecast aan leveranciers en het maken van afspraken met leveranciers hierover.
• Bevestigen en controleren van geplaatste orders.
• Bewaken en laten chasseren van (te laat) orders.
• Bewaken en op financiele basis laten afhandelen van kwaliteitsklachten in- en extern.
• Beoordelen van herplanningsboodschappen.
• Beoordelen en oplossen van afwijkende facturen.
• Vendor rating (leveranciersbeoordeling) voorbereiden en uitvoeren.
• Signaleren en adviseren van interne organisatie bij probleemsituaties.
• Mede onderhouden van het artikelbestand en inkoopparameters in ERP systeem en het erop toezien dat de medewerkers dit correct uitvoeren.
• Intern coördineren van klantgerichte vragen.

Aansturing:
• Het verdelen van de werkzaamheden en het instrueren van de medewerkers.
• Eerste aanspreekpunt voor medewerkers op personele zaken;
• Houden van functionering- en beoordelingsgesprekken met medewerkers;
• Het (doen) bijhouden van een voorraadsysteem en zorgdragen voor een meest optimale voorraadhoogte;
• (Laten) inkopen van materialen, grondstoffen, onderdelen etc..
• Periodiek controleren of levering conform afspraken en procedures plaatsvinden.
• Afwikkelen van boeteclausules en schadeclaims.
• Opstellen van overzichten om gevolgen van martkontwikkelingen tijdig te kunnen vertalen van keuzen en acties voor het inkoopbeleid/ de inkoopuitvoering.
• Voorbereiden en bijwonen van overleggen aangaande inkoopgerelateerde zaken.

Kennis
Is vereist van:
• Strategie, beleid en doelstelling van de organisatie en afdeling, productie(on)mogelijkheden (incl. leveranciers) en processen van de onderneming (internationaal georiënteerd);
• Kennis van (strategisch) inkoop;
• Logistieke en bedrijfseconomische beginselen
• Kennis van leidinggeven en ontwikkelen van mensen;
• Commercie, klantgerichtheid;
• Wijze van marktverkenning en –analyse;
• (Technische) kennis van magneten, magnetisme en magneetapplicaties
• Kennis van projectmatig werken;
• Kennis van het opzetten/onderhouden van leveranciers netwerk;
• MS Office en ERP– systeem;
• Veiligheidsvoorschriften, richtlijnen, procedures en kwaliteitsnormen;

Functie eisen

Wat neem je mee?
Voor deze uitdagende functie zijn wij op zoek naar een kandidaat die minimaal beschikt over de volgende zaken:
– Een afgeronde (technische) HBO opleiding / aantoonbaar HBO werk en denkniveau, liefst aangevuld met NEVI I en II.
– Een ruime inkoopervaring, bij voorkeur bij een commercieel technische dienstverlener of projecten organisatie.
– Beheersing van de specialistische deelgebieden binnen de vakdiscipline Procurement en in staat deze combineren met people management skills.

Aanbod

Bij onze opdrachtgever werk je mee aan inventieve high tech oplossingen. Zij bieden een baan met volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden. Daarnaast bieden zij natuurlijk een aantrekkelijk salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot slot heb je bij een dienstverband van 40 uur per week 40 vrije dagen per jaar zodat werk en privé goed in balans zijn te houden.

Het betreft een wervingsprocedure voor een vaste aanstelling bij onze opdrachtgever, waarbij Procureon de voorselectie verzorgt.

Inlichtingen

Carel Verspaget
+31 (0)40 2484228

Sollicitatie

Carel Verspaget
+31 (0)40 2484228
× Heeft u nog vragen?