Omgeving Eindhoven

Inkoper (tactisch/strategisch) – Omgeving Eindhoven

Introductie

Heb jij je eerste stappen als inkoper gezet, en wil jij nu je kennis graag toepassen bij het verder professionaliseren van de inkoopprocessen binnen een leuk, Brabants, technisch bedrijf? Dan is dit jouw kans;

Organisatie

Onze opdrachtgever, een echt Brabants familiebedrijf, is opgericht in de jaren ’50 en sindsdien voortgezet door de familie. Ze hebben door de jaren heen een mooie groei door gemaakt waaronder de uitbereiding met een locatie in Hongarije.

Ze zijn gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en montage van plaatwerkonderdelen en complete samenstellingen en onderscheiden zich daarbij door hun uitgebreide technische kennis, jarenlange ervaring en grote betrokkenheid bij de ontwikkeling van een product.
Zij worden gewaardeerd om hun flexibiliteit, kwaliteit en betrouwbaarheid en werken voor klanten in diverse branches, waaronder de automotive maar ook de high-tech industrie.

Communicatie kenmerkt zich door korte lijnen, het is een platte organisatie waar men elkaar kent en je zonder afspraak bij elkaar naar binnen kunt lopen. Ze hebben een actieve Personeelsvereniging die meerdere keren per jaar iets leuks organiseert en de onderlinge sfeer is dan ook erg goed te noemen.

Functie

Binnen de organisatie is een “bedrijfsbureau” waarin inkoop, logistiek, werkvoorbereiding, productieleiding etc nauw samen werken. Binnen inkoop ligt de focus nu met name op materiaalbeschikbaarheid.
Men wil inkoop graag naar een hoger niveau tillen en meer pro-actief inzetten, denk aan; meer focus gaan leggen op het managen van de supply base, de afstemming van verkoop met de supply chain en het aansluiten van inkoop op de bedrijfsplannen, het verder inrichten van de inkoopprocessen en deze managen d.m.v. KPI’s, etc.
Voor deze meer tactisch/strategische taken zij wij op zoek naar een inkoper ter uitbereiding van het team.

Het hoofddoel van de functie is het voorbereiden op, specificeren van de inkoopbehoefte en het selecteren en contracteren van leveranciers, gericht op de inkoop van materialen voor projecten.
Je houdt je met name bezig met de tactisch strategische inkoopprocessen en het aansturen (en bij afwezigheid waarnemen) van de operationeel inkoper. Er wordt gewerkt met partners / bestaande leveranciers, maar met name bij specials zullen ook contacten gelegd moeten worden met nieuwe leveranciers.

Enkele kerntaken;
• Vormgeven en verbeteren van de inkooporganisatie, zorgdragen voor effectieve werkprocessen binnen de afdeling.
• Opstellen van programma van eisen t.b.v. leveranciersselectie.
• Selecteren van leveranciers, onderhandelen met leveranciers en opstellen van de raamovereenkomsten.
• Managen van de supply-base, waaronder bewaken van de leveranciersperformance en zorgdragen voor tijdige maatregelen bij escalaties tav levertijden, kwaliteit of kosten.
• Beslissen over investeringen van de afdeling binnen de begroting.
• Realiseren van het jaarplan in samenwerking met Management Team; alignement met bedrijfsplannen en klantvraag

Functie eisen

Deze rol is uitermate geschikt voor kandidaten die toe zijn aan een 2e of 3e stap in hun loopbaan, waarbij ze graag meer verantwoordelijkheid willen nemen en mede vorm willen geven aan afdeling en processen.
Om succesvol te zijn in deze functie breng je een goede basis mee d.m.v. enkele jaren inkoopervaring, waarop je kunt bouwen en je krijgt de ruimte om jezelf in vanuit daar verder te ontwikkelen.
Je krijgt hierbij de steun van je collega’s en de CFO die momenteel ook deels betrokken is bij bepaalde inkoopvraagstukken.

Je te omschrijven als pro-actief, communicatief sterk, analytisch, je werkt graag samen en staat sterk in je schoenen. Je past als persoon goed in een MKB-omgeving waar de lijnen kort zijn en men redelijk informeel met elkaar om gaat.

Opleiding en ervaring;
• HBO niveau, richting Bedrijfskunde, Economie of Techniek, evt. aangevuld met inhoudelijke inkoopopleiding (Nevi)
• Minimaal 3-5 jaar relevante ervaring
• Beschikt over goede communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse, Engelse (evt Duitse) taal.
• Ervaring met ERP systeem.
• Affiniteit met techniek zodat je snel productkennis op kunt doen

Aanbod

Het betreft een wervingsprocedure voor een aanstelling direct bij onze opdrachtgever. Procureon verzorgt de voorselectie d.m.v. interviews en draagt geschikte kandidaten aan die vervolgens gesprekken zullen voeren bij onze opdrachtgever.
Bij dit prettige bedrijf kun jij je volop verder ontwikkelen en naast het uitvoeren van tactisch/strategische taken, zelf mede vormgeven aan de inkoopfunctie en de bijbehorende processen. Een leerzame ervaring waarbij je je opgedane kennis volop in kunt zetten.

-Zij bieden een direct contract, zijn aangesloten bij de cao kleinmetaal, kennen bij een fulltime dienstverband 26 vakantiedagen en 13 adv dagen.
-Voorkeur voor een fulltime dienstverband (32u bespreekbaar) waarbij ook een vast % thuiswerken mogelijk is. Tevens hanteren zij flexibele werktijden.
-Salaris is marktconform en wordt afgestemd op de mate van ervaring die de betreffende kandidaten mee brengen.

Voor meer informatie kun je ons bellen op onderstaand nummer.



Inlichtingen

Donja Dubbelaar
+31 (0) 40 2484228

Sollicitatie

Donja Dubbelaar
+31 (0) 40 2484228
× Heeft u nog vragen?